Sunday 27 November 2011

The Quill - Musicon Den Haag 26 November 2011

Tien dagen geleden zag ik bij verrassing dat The Quill in Musicon zou staan samen met twee mij totaal onbekende bands. Eerst maar eens de website van Musicon aangeklikt om te kijken of het The Quill The Quill wel was. Dat bleek het geval en gelijk Hans gemaild of hij hiervan wist. Niemand bleek het te weten en de verrassing was groot. Mary heeft jaren geleden met Astrid een hotelletje in IJmuiden geboekt om The Quill te zien met nog 15 man. Ik had Peter jaren geleden ooit eens een CD van The Quill gegeven onder het motto, dit vind jij wel een lekker muziekkie. Robert kende ze ook en zo stonden we opeens gisteren met 11 man in de gezellige Musicon, waar wij tot onze verbazing de verrassende prijs van nul Euro moesten betalen om van 3 bands te genieten.

Genieten was het niet voor iedereen bij de voor programma's, want niet iedereen heeft thuis een platenkast met happy power metal uit de jaren tachtig (eerste band) of iets wat hangt tussen Rage Against the Machine en At the Drive-in. Ik vond de eerste band Schraapstaal wel vermakelijk en de tweede (AR?) weer iets enthiousiaster op het podium met een leuke Sanctuary (The Cult) afsluiter.

Om kwart voor twaalf verschenen dan eindelijk de vier kleine grote mannen van The Quill op het podium. Ik heb zelf geen CD's van ze en vind deze muziek vooral wel lekker voor een concert. Dat bleek te kloppen want er werd lekker los gegaan en dat hield niet meer op tot aan de toegiften. In principe speelt The Quill gewoon hardrock zonder al te veel poespas, met lekkere snelle nummers met kop en staart en gitaarsolo. Hoewel de muziek allemaal nieuw was voor mij klonken veel nummers al lekker op het eerste gehoor. Zelfs meebleren met Bring it on ging mij goed af en de tjd vloog om. Binnen deze stijl ligt Skintrade mij nog het beste, maar The Quill kan je er gewoon prima bij hebben op een festival. Sympathieke band en lekkere nummers. Na afloop dan ook de CD gehaald (moest wel met deze entree prijs en leuk concert)

No comments:

Post a Comment